Bir Danışmandan Ne Beklenir?
“Danışmanlık hizmetinde her iki tarafın da sağlayacağı memnuniyet derecesi doğrudan danışan ve danışmanın sorumlulukları hakkında karşılıklı birbirlerini anlayabilmek için kurdukları iletişim düzeyine bağlıdır.”
“Araştırma sorularının cevaplarına hizmet etmeyen verilere sahip bir çalışma zayıf tasarımlanmış bir araştırmadır. Zayıf tasarlanmış bir çalışmadan geçerli istatistik bulgular elde edecek sihirli istatistik yöntemler yoktur.”
İstatistik Danışmanında Nelere Bakılmalıdır?
Seçebileceğiniz istatistik danışmanı
- İyi bir istatistik bilgisine ve günel literatüre sahip birisi olmalı
- Gerçek problemleri çözebilecek iyi bir problem çözücü olmalı
- Mükemmel yazma ve sözlü iletişim becerilerine sahip olmalı
- İyi soru sorabilen, iyi bir dinleyici olmalı
- Kalitesi yüksek iş üretirken, işin son teslim tarihlerine uyabilen birisi olmalı
- Kendisi ile rahat çalışılabilen birisi olmalı
- Değişen ihtiyaçlara ve planlamalara karşı esnek biri olmalı
- İstatistik bilgisi az olan danışana karşı sabırlı olmalı
- Sizin çalışma sahanız ile ilgili tecrübe sahibi ya da bilimsel konularınıza sempati duymalı
- Kaynak kısıtlarını anlayabilmeli
- İstatistiksel ve araştırma etiğine saygı gösteren biri olmalı
- İstatistikçiler, istatistiğin farklı alanlarında uzmanlık sahibi olduğundan, sizin teknik problemlerinizle eşleşebilecek becerilere sahip biri olmalı. Örneğin: Deneysel çalışmalarda uzman olan biri saha verilerini en iyi yöntemler ile analiz etmede becerili olmayabilir
Bir İstatistikçiden ne beklersiniz?
- Başlangıç aşamasında istatistikçinin sizin için yapması gerektiği şeyi açık bir biçimde ifade ederek başlayabilirsiniz ya da basıl ilerleyeceğinize ilişkin tekliflere tamamen açık olabilirsiniz. Genellikle bir araştırmacı bu iki uç nokta arasında bir yerde durur.
- İstatistikçinin ne yapacağı konusunda tam bir bilgiye sahip olduğunuzu düşünseniz bile, alternatifleri dikkate almaya hazır olun. İstatistikçinin mesleki yargılarına ve sizin hedeflerinize dayalı olarak, bir istatistiksel danışman size muhtemelen kavramsal, maliyet ya da duyarlılık bakımlarından farklı olabilecek geçerli alternatif istatistiksel yaklaşımlar arasında bir seçim sunacaktır. İstatistikçi aynı zamanda önerilerini dikkate almamanın yansımalarını da açıklamalıdır.
- Bazen danışan ve istatistikçi karşılıklı beklentilerini tamamen ilk oturumda tanımlayabilirler, bazen de düşünme ve çalışmayı gerçekleştirme arasındaki zaman içinde birkaç kez tartışmak söz konusu olabilir
- Her bir toplantının sonunda istatistikçiye proje hakkında ne anladığını ifade etmesini sormalısınız ve siz de ne anladığınızı ve ne beklediğinizi ifade etmelisiniz.
- Beklentilere ilişkin tartışmalar boyunca, projenin çıktılarının ne olacağı tanımlanmalıdır. Proje çıktıları, analiz ve sonuç raporu, analiz boyunca yaratılan veri setleri, analizi gerçekleştirmek için geliştirilen programlama kodları olabilir.